Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T54o33m58á62š 89P57a76k 5162817729

Praha reguluje taxikare zkouskami uz leta a dosahla ceho? Dosahla toho, ze prazsti taxikari maji zrejme nejhorsi povest na svete..

Takze ted jim jeste podrzet vylucnost je idiocie.

Vubec se ale nedivim taxikarum, ze je stve tento typ konkurence. Pravda ale je, ze jsem taxi shanel na x volani cekani jak na soudny den a ne vzdy to byl prijemny zazitek.

Cili vysledkem ma byt volny trh a aplikace typu uber. Tam snadno ohodnotite ridice i jeho vuz. Nelze vas obrat turbem. Nelze jezdit okolo cele Prahy... Klik-klik-klik a je to...

Uber je budoucnost (podobne aplikace jiste zvladnou i jine firmy) a je to dobre.

0/0
22.3.2017 8:16

P13a92v89e20l 62S76u46d95a 8131810974139

Někdy mám pocit, že vůbec nikdo na magistrátu netuší jak taxislužba v Praze funguje. Uber není žádný technologický pokrok, jelikož obdobnou aplikaci měli už před Uberem téměř všechny dispečinky a k tomu jsou na trhu ještě nezávislé aplikace, které fungují na stejném principu jako Uber, s tím rozdílem, že pro ně jezdí řidiči splňující veškeré náležitosti. Nicméně taxislužba v Praze je plná problémů i bez Uberu a ukázkový příklad odvětví, kde neviditelná ruka trhu jaksi nepracuje (dalším příkladem jsou třeba mobilní operátoři). Nelze konkurovat řidičům kteří jezdi na DPP, periodicky obnovovanou, k tomu jsou hlášeni na úřadu práce a takových je dnes v Praze většina. Řešení by se našlo, ale jelikož by přineslo zvýšení ceny a politiky taxislužba v podstatě nezajímá a slouží jen ke sbírání politických bodů před volbami, tak ho nikdo seriózně ani nehledá.

0/0
22.3.2017 8:12

P86a45v61e72l 49N63o30v36o68t31n60ý 2325135112

Doporučuji si přečíst tuto zprávu pokud si někdo myslí, že ví co je a co není sdílená ekonomika http://www.fesprag.cz/fileadmin/public/pdf-publikace/Kalifornska_vyzva.pdf

+1/0
21.3.2017 22:00

P66e73t39r 30K94r86á94s55a 9410648845462

ODS lhala vždycky. Celých 25 let i loni na magistrále...Začal to primátor Koukal a přes Béma jsme se dostali ke dnešku kdy slibují a lžou zas!

+1/0
21.3.2017 21:34

L77u25m15í53r 16V76i42t51h45a 2237117276182

opravdu postřeh k tématu...

0/0
22.3.2017 7:11

R23a85d54e13k 81H42l66a17d60í20k 6722651821860

Osobně nechápu, proč nemůže ta licence od magistrtáru mít několik úrovní. Nultá úroveň ať je třeba jen registrace (já Pepa Novák používám uber identifikátor XY) a poslední ať se třeba týká jazyků a dress code.

Když budu chtít poslat nějakého obchodního partnera na letiště, zaplatím mu tu nejvyšší, ale když bude chtít student jet taxíkem na zkoušku brzo ráno, tak si zaplatí cokoliv, co má 4 kola a jezdí :-)

Uber by pak před jízdou musel v aplikaci upozornit, že řidič je v kategorii X a hotovo.

0/0
21.3.2017 18:39

L21u18m40í14r 95V86i13t85h14a 2317257256832

A proč? K čemu je regulace?

0/0
22.3.2017 7:12

R89a61d64e52k 72H22l22a80d10í49k 6512591321280

K tomu, kdyz chci mit jistotu urciteho standardu.

0/0
22.3.2017 11:47

P38a26v15e41l 86M33a89t31a42s 1141185140407

Bohužel ta "spolujízda" UBERu je úplná blbost, protože řidiči UBERu jsou klasičtí taxikáři;-€

Spolujízda je něco úplně jiného, ta je o tom, že já jedu z bodu A do bodu B a někdo má stejnou potřebu, minimálně na stejné trase. Pak ho po cestě naložím, po cestě vyložím a on zaplatí velmi přiměřenou cenu.

To, co dělá UBER, je klasická taxikařina, jen se snaží vyhnout té "regulaci", o které je v článku řeč.

0/0
21.3.2017 11:30

J14a37r80o33s86l65a58v 75D55u95n66d10a 1523692156200

Výborný text. Naprosto souhlasím. Problémem není Uber. Primárním problémem je systém často nesmyslných regulací pro provozování taxislužby, který komplikuje vstup do odvětví a omezuje konkurenci.

Prostě jen "unifikuje" poskytovanou službu a nikoho jiného na trh nepustí.

Cestou je opravdu vyžadovat v rámci regulací jen naprosto nezbytné minimum a jeho dodržování následně striktně vyžadovat po všech podnikajících v oboru.

+1/0
21.3.2017 11:07

P67e87t53r 73D67r73a69p98a88l 3385908923685

dovolím si srovnat s EET...tam také značná část živnostníků brečí, že se nechce učit nové technologie, že neumí s chytrým telefonem, že nemají internet. U taxi by to bylo stejné

0/−2
21.3.2017 10:47

J28a60r43o67s80l18a53v 29D26u63n92d73a 1513822296480

Stejně tak existuje spousta zákazníků, kteří si nebudou volat Taxi přes aplikaci v mobilu, ale budou ho hledat u chodníku, nechají si ho zavolat obsluhou v restauraci/hotelu a nebo NANEJVÝŠ zavolají na dispečink.

Proč striktně určovat jak to musí/nesmí být? Proč nenechat věcem volný průběh a nechat to na invenci taxikářů/dopravců a preferencích zákazníků?

Proč neakceptovat že to, co chápeme pod pojmem "Taxi" je jen jeden ze způsobů (individuální?) přepravy osob z místa na místo?

+2/0
21.3.2017 11:10



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.