- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Praha reguluje taxikare zkouskami uz leta a dosahla ceho? Dosahla toho, ze prazsti taxikari maji zrejme nejhorsi povest na svete..
Takze ted jim jeste podrzet vylucnost je idiocie.
Vubec se ale nedivim taxikarum, ze je stve tento typ konkurence. Pravda ale je, ze jsem taxi shanel na x volani cekani jak na soudny den a ne vzdy to byl prijemny zazitek.
Cili vysledkem ma byt volny trh a aplikace typu uber. Tam snadno ohodnotite ridice i jeho vuz. Nelze vas obrat turbem. Nelze jezdit okolo cele Prahy... Klik-klik-klik a je to...
Uber je budoucnost (podobne aplikace jiste zvladnou i jine firmy) a je to dobre.
Někdy mám pocit, že vůbec nikdo na magistrátu netuší jak taxislužba v Praze funguje. Uber není žádný technologický pokrok, jelikož obdobnou aplikaci měli už před Uberem téměř všechny dispečinky a k tomu jsou na trhu ještě nezávislé aplikace, které fungují na stejném principu jako Uber, s tím rozdílem, že pro ně jezdí řidiči splňující veškeré náležitosti. Nicméně taxislužba v Praze je plná problémů i bez Uberu a ukázkový příklad odvětví, kde neviditelná ruka trhu jaksi nepracuje (dalším příkladem jsou třeba mobilní operátoři). Nelze konkurovat řidičům kteří jezdi na DPP, periodicky obnovovanou, k tomu jsou hlášeni na úřadu práce a takových je dnes v Praze většina. Řešení by se našlo, ale jelikož by přineslo zvýšení ceny a politiky taxislužba v podstatě nezajímá a slouží jen ke sbírání politických bodů před volbami, tak ho nikdo seriózně ani nehledá.
Doporučuji si přečíst tuto zprávu pokud si někdo myslí, že ví co je a co není sdílená ekonomika http://www.fesprag.cz/fileadmin/public/pdf-publikace/Kalifornska_vyzva.pdf
ODS lhala vždycky. Celých 25 let i loni na magistrále...Začal to primátor Koukal a přes Béma jsme se dostali ke dnešku kdy slibují a lžou zas!
Osobně nechápu, proč nemůže ta licence od magistrtáru mít několik úrovní. Nultá úroveň ať je třeba jen registrace (já Pepa Novák používám uber identifikátor XY) a poslední ať se třeba týká jazyků a dress code.
Když budu chtít poslat nějakého obchodního partnera na letiště, zaplatím mu tu nejvyšší, ale když bude chtít student jet taxíkem na zkoušku brzo ráno, tak si zaplatí cokoliv, co má 4 kola a jezdí :-)
Uber by pak před jízdou musel v aplikaci upozornit, že řidič je v kategorii X a hotovo.
Bohužel ta "spolujízda" UBERu je úplná blbost, protože řidiči UBERu jsou klasičtí taxikáři
Spolujízda je něco úplně jiného, ta je o tom, že já jedu z bodu A do bodu B a někdo má stejnou potřebu, minimálně na stejné trase. Pak ho po cestě naložím, po cestě vyložím a on zaplatí velmi přiměřenou cenu.
To, co dělá UBER, je klasická taxikařina, jen se snaží vyhnout té "regulaci", o které je v článku řeč.
Výborný text. Naprosto souhlasím. Problémem není Uber. Primárním problémem je systém často nesmyslných regulací pro provozování taxislužby, který komplikuje vstup do odvětví a omezuje konkurenci.
Prostě jen "unifikuje" poskytovanou službu a nikoho jiného na trh nepustí.
Cestou je opravdu vyžadovat v rámci regulací jen naprosto nezbytné minimum a jeho dodržování následně striktně vyžadovat po všech podnikajících v oboru.
dovolím si srovnat s EET...tam také značná část živnostníků brečí, že se nechce učit nové technologie, že neumí s chytrým telefonem, že nemají internet. U taxi by to bylo stejné
Stejně tak existuje spousta zákazníků, kteří si nebudou volat Taxi přes aplikaci v mobilu, ale budou ho hledat u chodníku, nechají si ho zavolat obsluhou v restauraci/hotelu a nebo NANEJVÝŠ zavolají na dispečink.
Proč striktně určovat jak to musí/nesmí být? Proč nenechat věcem volný průběh a nechat to na invenci taxikářů/dopravců a preferencích zákazníků?
Proč neakceptovat že to, co chápeme pod pojmem "Taxi" je jen jeden ze způsobů (individuální?) přepravy osob z místa na místo?