Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

Nemám nic proti cyklistům ale když se motají po městě mezi auty, tak bych je nejraději srazil. Když se ráno koukám jak lapajíce po dechu šlapou usilovně do kopce leje z nich pot, tak ta efektivnost po příjezdu do práce je asi nulová. Za mne cyklistika ve městěRv

6 6
možnosti
LK

Cyklistika má smysl. Ovšem jako dopravní prostředek jenom někde. Třeba v Břeclavi je na to naprosto skvělý terén (naprostá rovina) a také jsem tam vždycky viděl docela dost cyklistů. Ovšem to je poněkud anomálie. Normální města v kopcích, kde je výškové převýšení v desítkách metrů, jsou pro masovější nasazení cyklistiky naprosto nevhodná. Málokdo má fyzické síly na to, aby to mohl jednoduše a bez jakéhokoliv problému jezdit.

2 0
možnosti
PS

P47e58t21r 62S73k30á74c87e21l

10. 6. 2014 23:00

Již nyní jsou tisíce km určeny pro cyklisty. A jejich počty rostou. Takže se my (http://www.casproevropu.cz) jejich podpory nedočkáme. Oni totiž tvrdí, že mají "delší" odpoledne a posunem hodin od března si mohou "více" užívat. Přitom den má 24 hodin, jaxi to odporuje zdravému rozumu. 

Však taky již několik roků http://www.stranazdravehorozumu.cz má v programu zrušení nesmyslu natáčení hodin vpřed a vzad....R^

0 0
možnosti
JN

Výhoda cestování na kole je, že kolo nepotřebuje cestu ani nijak upravený terén.

Iam Cyklista :-)

1 1
možnosti
JK

J62a10n 71K15a64d42l85e69c

13. 6. 2014 8:10

Přesně tak, můžete jet po silnici, po chodníku, po přechodu, nebo po trávě, prostě pohoda! ;-D

1 0
možnosti
Foto

Ježišmarjá, vy jste předseda pražské ODS... Tak to opravdu nerozumím, jak to, že nemáte informace o souvislostech staveb stezek ve Vysočanech a v Sedlci, což jsou projekty spadající do období vašeho (vašich kolegů) působení na radnici a určitě byste tak při bližším studiu našel body jak k obhajobě, tak k výtkám. Do období vašich představitelů spadá i způsob "rozvoje" pražské cykloinfrastruktury, spíše právě ve stylu, kdy se sledoval především počet nových kilometrů a většinou se nedařily a  nedaří návaznosti - což se dá opět trošku chválit (z hlediska podpory cyklo) i kritizovat (z hlediska systémových kopanců). Nicméně neznalost modal splitu ve městě a očekávaných investic do dopravy za dalších 12 let a z toho odvozený naprosto zavádějící nadpis, plus nepřečtení si toho dokumentu v kontextu  - to už mě prostě mrzí.

8 3
možnosti
Foto

Jinak právě roční peníze na cyklodopravu ani neodpovídají tomu 1 % podílu cyklistů v dopravním proudu. Štědré dotování tuším v roce 2013 dopadlo nulou na cyklodopravu a pokud si pamatuju, cyklisté by se chtěli výhledově dostat alespoň na 2 % v podílu peněz na dopravní investice - dnes se z té nuly alespoň odrazit. Třeba loni nebyla dokončena žádná investiční akce v cyklodopravě, jen byly asi tři stavby zahájeny.

Jinak alespoň jeden souhlas. Myslím si, že Praha skutečně není vhodná pro masový rozvoj cyklistiky a s popisem chování lidí pracujících třeba v centru souhlasím. Jsem spíše příznivcem centra města, kde nejsou jednotlivé dopravy segregovány a cyklista může bez problémů používat celou komunikační síť. Až jak se vymotá z centra, tam by měl mít kvalitní cyklostezky (trasy) včetně jejich převedení přes řízené křižovatky.

Je ale škoda, když se skupiny cyklistů a automobilistů sdružují do skupin, jejichž náplní činnosti je účelový boj proti skupině druhé. Včetně používání poněkud zavádějící argumentace. A abych chválil i druhou stranu, zrovna Vize25 určitě není tím bojem proti nějaké skupině, ale naprosto střízlivou snahou se podívat na dopravní plánování města. Tak, jak to bohužel nečiní ani instituce, které k tomu má město zřízeno. Nemusím vždy souhlasit, ale rád budu poslouchat někoho, kdo si s něčím dal opravdu velkou práci.

5 1
možnosti

Bohužel Váš údaj o podílu peněz na cyklo je silně zavádějící, takřka automatí. 

Protože dopravní infrastrukturu používají všichni, nemá rozpočítávání peněz valný smysl. 

Mimoto pokud rekonstruuji komunikaci za xyz milionů, nemůžu do nákladů na cyklo počítat jen barvu na červený pruh, patří tam i notný díl ceny povrchu. A do nákladů na MHD nepatří jen stavba zastávek, ale také zvýšení únosnosti vozovky - osobním autům by stačila stavba podstatně lehčí.

1 0
možnosti
Foto

Dobrý den, omlouvám se, ale musím řadu věcí z vašeho blogu poněkud upřesnit. Těch 162 miliard je částka, kterou do roku 2025 Praha na dopravu vynaloží tak jako tak (součet ročních investic města + možné peníze z fondů EU např. na modernizace železničních tratí na území města apod.). V dokumentu Vize2025 jsou naopak porovnány různé varianty vývoje města, od automěsta, přes cykloměsto po MHDměsto a je ukázáno, že extrémní přístup by tyto náklady na dopravu ještě zvýšil - až často k hranici 200 miliard. A tyto extrémní přístupy jsou zamítnuty, včetně extrémů cyklistických. Dokument jen nastiňuje, jak peníze, které stejně vynaložíme, zkusit rozdělovat tak, abychom z nich v budoucnu něco měli a ne je jen probaštili. V některých bodech se dá nesouhlasit, ale jako námět je to určitě zajímavé čtení.

Poměr automobilové a veřejné dopravy není 51:49, ale 43:57 (43% IAD a 57% MHD). Pokud srovnáváte, je třeba též zmínit, zda srovnáváte klasický "motorový" modal split jen mezi MHD a individuální dopravou, nebo i podíl bezmotorové dopravy. Pak je to v Praze 43 % hromadná doprava, 33 % individuální doprava, 23 % pěší doprava a 1 % cyklistická doprava. Tj. některá západní města mohou uvádět toto číslo a pak je srovnání mírně zavádějící.

Pokud jde o předražené cyklostezky. Myslím si, že ve Vysočanech je to skutečně poněkud nákladné řešení, ale pokud vím, tak obsahuje jeden celý nový most a opravu původního. Ale cena je spíše obecným problémem výběru typu staveb a zhotovitelů, nikoli problémem lidí, co podporují rozvoj cykloinfrastruktury. Jsem přesvědčen, že i oni by si dokázali představit za ty peníze více muziky a třeba né tak velikášské, ale funkční. Třeba u toho Sedlce, tam bych polemizoval též s velkými náklady. Ono je to předkládáno, že tolik peněz stojí položení pár metrů asfaltu pro cyklisty, ale tady se při povodních 2002 utrhly celé části svahu a tak zde stavba "cyklostezky" byla použita i k tomu, aby vyrostly pěvnější opěrné zdi a svah se stabilizoval.

11 1
možnosti
JD

Souhlasím, že sumy za cyklostezky jsou horentní. Osobně si myslím, že Praha dělá pro cyklisty dost, s koly se počítá při renovaci cest a alespoň vznikají postranní pásy pro cyklisty. Jak je to bezpečné (že mě několikrát málem sejmul člověk otevírající dveře, nebo znenadání vyjíždějící) je otázka. Nicméně, alespoň něco.

Na druhou stranu bych ale upozornil, že kolem Vltavy se po A2 nedá skoro ani projet, po "cyklostezce" jezdí bruslaři, kočárkáři a chodí i chodci, nejlépe s volně pobíhajícími psy a ratolestmi. A to i v protisměru. Jeden úsek je rozdělen kola/chodci, ale chodci klidně chodí i po stezce pro kola. Kamarádka z Minnesoty, kde mají jedny z nejlepších cykostezek na světe, měla při průjezdu po A2 doslova smrt v očích.

2 0
možnosti
RP

Takže ještě postavit stezky pro bruslaře, pejskaře a kočárkáře ;-D

2 0
možnosti
PM

"Nicméně Praha je díky svému reliefu pro masové použití kol nevhodná." - zajímavé že srovnatelně kopcovatá města s tímto problém nemají..

Btw. argument "v mé práci jezdí na kole 1 člověk ze 100" je fakt úsměvný. V mé práci jich je 10%.

A že se cyklostezky staví draze? A metro nebo Blanka snad ne? Tady nejde o cyklostezku samotnou, ale o to kdo z té zakázky si bere vejvar. Tedy o politiky..

6 4
možnosti
VL

"V mé práci jich je 10%." Celoročně???

0 0
možnosti
MK

Nemyslím si,že by stavby cyklostezek neměly význam.Čím víc,tím líp,ale zamyslet se a pak zastřelit toho,co schválil výstavbu za tolik peněz,by bylo na místě a jediným spravedlivým řešením.....navíc si myslím,že to se snad může stát jen v Praze...pod okny bývá tma.

2 0
možnosti
RH

"Městské cyklostezky jsou přitom často až absurdně předražené"

To je, slovy Vašeho ex-předsedy, zcela falešné a prázdné. Vlastními slovy dodám, že je to také z Vaší strany absurdní tvrzení. Pokud jste předsedou pražské ODS, pak jsou to (a byli) Vaši radní, Vaši zastupitelé a Vámi spoluovládaní úředníci na magistrátu, kteří za tyto často až absurdně předražené cyklostezky odpovídáte. Házet nyní vinu na uživatele cyklostezek (s poukazem, že investic města užívají ve větší míře než občané Prahy využívající MHD či auta), je směšné a ubohé.

Jakkoliv dojíždím do práce v centru na kole každý den a i po těch x letech jsem nezaznamenal žádný vážnější problém s řidiči aut (a doufám, že ani oni se mnou), svoje děti bych samotné do centra po "cyklostezkách" rozhodně neposlal.

15 1
možnosti
  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3564x
Táta 5 dcer, podnikatel, hrdý Pražák a pražský zastupitel za ODS.

Seznam rubrik