Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VD

Začnu od konce: "V době, kdy lidé na Spořilově nemohou dýchat kvůli jeho blokaci dokončení Blanky."

Vliv Blanky na Spořilov bude velmi malý. Spořilov trpí kvůli absenci jedné části pražského okruhu.

Už dříve jsem navrhoval, vyloučit ze západní části Jižní spojky jen ty nejtěžší kamiony, aby nebylo nutné jezdit od Kladna do Mladé Boleslavi přes pražský okruh a potom přes Spořilov na východní část Jižní spojky pro všechna vozidla nákladní dopravy a tím se jejich intenzita na Spořilově i na Barrandově naředila. Momentálně má Barrandov klid (pouze od nákladní dopravy a Spořilov schytává vše.

Tady je zásadní problém v tom, že dost lidí má v Praze na kole problém ne s vertikální členitostí, jež hraje taky svou roli, nýbrž s bezpečností.

"Umíte si představit, jak v dnešním vedru na kole supí úředník v saku nebo řemeslník s brašnou nástrojů?" "A umíte si na něm představit matku, vezoucí v prosincovém dešti děti do školky"

Nejen umím, ale oba dva takové případy znám. Sice mimo Prahu, ale v jiném vertikálně členitém městě. "Navíc není pravdou, že Pražáci preferují auta. Praha je dokonce v porovnání s ostatními městy evropským unikátem. Poměr automobilové a veřejné hromadné dopravy je 51 : 49, což je vysoké číslo." Podle některých výzkumů dokonce 60:40. Těch 51:49 je s přepočtem na délku cesty tuším (dělší cesty, často ze satelitů, kde veřejná doprava moc nefunguje, tudíž autem).

0 0
možnosti
ŠU

Plně souhlasím s autorem blogu. Nejsem proti rozšíření dnešního stavu cyklostezek, ale v současné době jsou pro Prahu a její obyvatele i důležitější věci než masivní budování cyklotras. A též nepovažuji za vhodné podobné akce, jako bylo v loňském roce uzavírání časti Smetanova nábřeží. Zvyšuje to již jednak špatný stav v dopravě v centru města. Praha a její hlavní představitelé promarnili velkou šanci v roce 2002 po povodni, kdy byla možnost výrazně omezit automobilovou dopravu v centru města a celou řadu ulic vyhradit jako "obytnou zónu" s vysoce omezeným pohybem aut a o to více dát prostor lidem a cyklistům. Ale zapracovala bohatá lobby a nenasytně prázdné kapsy politických stra a jejich představitelů. Na druhé straně tu jde o věčný boj mezi chodci a cyklisty - cyklista bez zvonečku na kole řítící se po chodníku nebo tam kde je to zakázáno nebo omezeno - viz tunel po Vyšehradskou skálou  s dopravní značkou "cyklisto veď kolo" a přitom se tam řídí vedle maminky s kočárkem nebo kolem lidí -  podobně je to i na náplavce, pak se cyklisti nesmějí zlobit, když jsou považování za "otravnou překážku" pro všechny ostatní.

4 6
možnosti

"... a o to více dát prostor lidem a cyklistům" 

V autech snad nejezdí lidé, ale veverky?

3 0
možnosti
PH

P75a97v41e62l 27H72o56r51á62k

10. 6. 2014 14:52

Osobně si myslím, že autora trápí jediné. Že jeho partaj už z tohoto kšeftíku moc neukrojí.

13 3
možnosti
PM

R^R^R^

Já si říkal jakto že ještě někdo argumentuje stylem "Praha je moc kopcovatá". A to proto že ODS;-D

1 0
možnosti
RP

A to ještě nevíte o dalším, zatím tajném projektu. Všechny pražské kopce se budou bagrovat a celá Praha se srovná do jednotné nivelety, aby bylo možné bicykly široce používat pro každodenní dopravu, jako je tomu například v Amsterdamu nebo Prostějově.

0 0
možnosti
VK

V79í16t 23K47u47č10e38r40a

10. 6. 2014 14:42

Ano v Prostějově to už z části je, jen zde obrátili pořadí etap. Nejprve srovnali ty kopce a teď se asi začnou stavět ty cyklostezky...

0 0
možnosti
ZB

No, oni ti, co vytahnou kolo a oblecek na frekventovanou silnici jednou za 3 tydny, byvaji i pro zkusene ridice a chodce, lahudkovou zalezitosti.

3 1
možnosti
AS

Výtečný blog! Do puntíku s vámi souhlasím.

17 8
možnosti
Foto

M42í94r11a 41K59l49a50s

10. 6. 2014 16:30

Já bych s tím v mnoha ohledech nesouhlasil. Není to sice případ z Prahy, ale u nás v bývalém zaměstnání přes léto dojížděla do práce dobrá třetina zaměstnanců. Jak lidi z kanceláří, tak i dělníci. Někdo cca. 10 km, někdo 2 km. A nějaká stoupání v Plzni máme taky. Jestli lidé budou či nebudou využívat kolo jako dopravní prostředek závisí na mnoha faktorech, především však v existenci páteřní pohodlné a bezpečné dopravní infrastruktury pro cyklisty. Jestli je někde nějaký kopeček či je zrovna horko, bývá spíše marginální problém. Co se týče ceny cyklostezek, tak cyklostezka není příčinou její předraženosti. To je přeci zcela jiný problém. No nic, vyrážím z kanceláře na kole směrem domů. :-)

2 0
možnosti
MZ

Praha má pro cyklistiku ještě hodně co dělat. Ze jsou cyklostezky předražené to je problém politiků a né cyklistiky. Drahé jsou i pražské tunely....

8 15
možnosti

Proč "pro cyklistiku"? Jízdní kola smí na takřka všechny komunikace, co víc?

5 1
možnosti
PA

P36e64t57r 66A44g53u75l89á13r

10. 6. 2014 11:37

Když si kamarád, tehdy ještě vášnivý cyklista, v práci stěžoval na to jak se po Praze špatně jezdí an kole a e by se s tím mělo něco dělat, upozornil jsem ho na lávku u Rokytky a její cenu. Nevěděl o tom. Byl velmi překvapený, že Praha dala takové peníze a přitom se situace nijak nezmenila. Od té doby už o tom, že by město mělo situaci nějak řešit neřekl ani slovo. Nejspíš sám došel k závěru, že by to bylo kontraproduktivní.

15 2
možnosti
SM

I když to není z Londýna  je to sranda

0 0
možnosti
  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3564x
Táta 5 dcer, podnikatel, hrdý Pražák a pražský zastupitel za ODS.

Seznam rubrik