Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T16o38m36á77š 45P15a17k 5922707749

Praha reguluje taxikare zkouskami uz leta a dosahla ceho? Dosahla toho, ze prazsti taxikari maji zrejme nejhorsi povest na svete..

Takze ted jim jeste podrzet vylucnost je idiocie.

Vubec se ale nedivim taxikarum, ze je stve tento typ konkurence. Pravda ale je, ze jsem taxi shanel na x volani cekani jak na soudny den a ne vzdy to byl prijemny zazitek.

Cili vysledkem ma byt volny trh a aplikace typu uber. Tam snadno ohodnotite ridice i jeho vuz. Nelze vas obrat turbem. Nelze jezdit okolo cele Prahy... Klik-klik-klik a je to...

Uber je budoucnost (podobne aplikace jiste zvladnou i jine firmy) a je to dobre.

0/0
22.3.2017 8:16

P57a46v66e97l 65S35u30d81a 8891240664979

Někdy mám pocit, že vůbec nikdo na magistrátu netuší jak taxislužba v Praze funguje. Uber není žádný technologický pokrok, jelikož obdobnou aplikaci měli už před Uberem téměř všechny dispečinky a k tomu jsou na trhu ještě nezávislé aplikace, které fungují na stejném principu jako Uber, s tím rozdílem, že pro ně jezdí řidiči splňující veškeré náležitosti. Nicméně taxislužba v Praze je plná problémů i bez Uberu a ukázkový příklad odvětví, kde neviditelná ruka trhu jaksi nepracuje (dalším příkladem jsou třeba mobilní operátoři). Nelze konkurovat řidičům kteří jezdi na DPP, periodicky obnovovanou, k tomu jsou hlášeni na úřadu práce a takových je dnes v Praze většina. Řešení by se našlo, ale jelikož by přineslo zvýšení ceny a politiky taxislužba v podstatě nezajímá a slouží jen ke sbírání politických bodů před volbami, tak ho nikdo seriózně ani nehledá.

0/0
22.3.2017 8:12

P36a91v93e30l 91N94o19v92o13t37n72ý 2765345442

Doporučuji si přečíst tuto zprávu pokud si někdo myslí, že ví co je a co není sdílená ekonomika http://www.fesprag.cz/fileadmin/public/pdf-publikace/Kalifornska_vyzva.pdf

+1/0
21.3.2017 22:00

P44e34t46r 94K60r60á27s12a 9780778135292

ODS lhala vždycky. Celých 25 let i loni na magistrále...Začal to primátor Koukal a přes Béma jsme se dostali ke dnešku kdy slibují a lžou zas!

+1/0
21.3.2017 21:34

L57u24m12í47r 39V82i45t17h11a 2447837256222

opravdu postřeh k tématu...

0/0
22.3.2017 7:11

R22a83d77e70k 30H73l88a72d30í90k 6942441931630

Osobně nechápu, proč nemůže ta licence od magistrtáru mít několik úrovní. Nultá úroveň ať je třeba jen registrace (já Pepa Novák používám uber identifikátor XY) a poslední ať se třeba týká jazyků a dress code.

Když budu chtít poslat nějakého obchodního partnera na letiště, zaplatím mu tu nejvyšší, ale když bude chtít student jet taxíkem na zkoušku brzo ráno, tak si zaplatí cokoliv, co má 4 kola a jezdí :-)

Uber by pak před jízdou musel v aplikaci upozornit, že řidič je v kategorii X a hotovo.

0/0
21.3.2017 18:39

L15u80m33í22r 26V26i72t46h93a 2897657976882

A proč? K čemu je regulace?

0/0
22.3.2017 7:12

R41a27d42e10k 50H31l82a48d76í49k 6402571131240

K tomu, kdyz chci mit jistotu urciteho standardu.

0/0
22.3.2017 11:47

P55a37v33e17l 12M44a29t39a36s 1761315660977

Bohužel ta "spolujízda" UBERu je úplná blbost, protože řidiči UBERu jsou klasičtí taxikáři;-€

Spolujízda je něco úplně jiného, ta je o tom, že já jedu z bodu A do bodu B a někdo má stejnou potřebu, minimálně na stejné trase. Pak ho po cestě naložím, po cestě vyložím a on zaplatí velmi přiměřenou cenu.

To, co dělá UBER, je klasická taxikařina, jen se snaží vyhnout té "regulaci", o které je v článku řeč.

0/0
21.3.2017 11:30

J48a74r89o86s15l32a83v 56D55u86n89d54a 1233202256380

Výborný text. Naprosto souhlasím. Problémem není Uber. Primárním problémem je systém často nesmyslných regulací pro provozování taxislužby, který komplikuje vstup do odvětví a omezuje konkurenci.

Prostě jen "unifikuje" poskytovanou službu a nikoho jiného na trh nepustí.

Cestou je opravdu vyžadovat v rámci regulací jen naprosto nezbytné minimum a jeho dodržování následně striktně vyžadovat po všech podnikajících v oboru.

+1/0
21.3.2017 11:07

P41e91t64r 22D12r26a19p69a82l 3635628693115

dovolím si srovnat s EET...tam také značná část živnostníků brečí, že se nechce učit nové technologie, že neumí s chytrým telefonem, že nemají internet. U taxi by to bylo stejné

0/−2
21.3.2017 10:47

J90a64r78o82s33l43a72v 85D61u35n35d29a 1663102496420

Stejně tak existuje spousta zákazníků, kteří si nebudou volat Taxi přes aplikaci v mobilu, ale budou ho hledat u chodníku, nechají si ho zavolat obsluhou v restauraci/hotelu a nebo NANEJVÝŠ zavolají na dispečink.

Proč striktně určovat jak to musí/nesmí být? Proč nenechat věcem volný průběh a nechat to na invenci taxikářů/dopravců a preferencích zákazníků?

Proč neakceptovat že to, co chápeme pod pojmem "Taxi" je jen jeden ze způsobů (individuální?) přepravy osob z místa na místo?

+2/0
21.3.2017 11:10



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.